Galeria: oxytree
Opis galerii: Oxytree (Paulownia Clon in Vitro 112) to drzewo powstałe w wyniku skrzyżowania i klonowania w warunkach laboratoryjnych, które w 2011 roku zostało dodane do Urzędu Odmiany Roślin (UE). Posiada uznany na arenie międzynarodowej europejski paszport, certyfikat jakości oraz licencję handlową. Katedra leśnictwa i genetyki Uniwersytetu Castilla-La Mancha (Hiszpania) dowiodła, że Oxytree jest najlepszym klonem Paulownia.

Drzewo to podczas szybkiego wzrostu konwertuje niesamowitą ilość dwutlenku węgla w tlen. Oczyszcza powietrze, którym oddychamy. Jest w stanie wyrosnąć na nowo kilkakrotnie, co daje duże ilości drewna, w krótkim okresie czasu. Dzięki temu wszyscy mamy zysk od wartości rynkowej drewna produkowanego na plantacjach, a natura nie jest naruszona.

JEST SKUTECZNĄ ROŚLINĄ, KTÓRA REGULUJE KLIMAT

Oxytree to niezwykle szybko rosnące drzewo liściaste. Już w 6 roku wzrostu osiąga 16-20 m wysokości i średnicy pnia 35 cm. Rozwija się prawie 10 razy szybciej niż w przypadku innych rodzimych gatunków drzew. Ze względu na jego szybki wzrost pochłania duże ilości dwutlenku węgla, przez co wytwarza 10 razy więcej tlenu niż inne drzewa liściaste.

ZDOLNOŚĆ POCHŁANIANIA CO2 (TONA/HEKTAR/ROK)